Project

Informatie delen omtrent de belangrijkste huidfeiten. En dit op een laagdrempelige manier overbrengen op de doelgroep via korte animaties.

Opdrachtgever

Het Huidfonds

Mijn rol

Op basis van het intakegesprek het concept voor de Facebookcampagne bedacht. Daarnaast heb ik het proces volledig begeleid en was ik verantwoordelijk voor het illustreren en ontwikkelen van de animaties.

Project breakdown; animatiecampagne Het Huidfonds

Het idee

Omdat je huid zo belangrijk is, wil het huidfonds aan de hand van verschillende huidfeiten dit grote orgaan, van maar liefst 2 meter in de spotlight zetten. In totaal zullen er 16 animaties gedeeld worden, waarbij elke animatie 1 huidfeit uitlicht. Dit gaat van Rosacea, tot een droge huid door het douchen. Voor iedereen zit er dus wel wat interessants bij. Deze mini Facebook campagne wordt afgetrapt met een intro-animatie waarin kort wordt uitgelegd waarom dit gedaan wordt.

Deze campagne is erg waardevol, omdat informatie over huidfeiten 1 van de meest gelezen en gedeelde berichten zijn op de Facebookpagina van Het Huidfonds. Dit is ook een hele mooie, laagdrempelige manier om deze belangrijke informatie over te brengen. De animaties worden gemiddeld zo’n 15 a 20 seconden lang, met korte behapbare informatie.

De uitwerking

Elke animatie begint met een introslide. Op deze manier creƫer je herkenning en een sterke, consistente visuele lijn voor de hele animatie. De kleuren die gebruikt worden komen uit de huisstijl van Het Huidfonds.

Een belangrijk element dat terugkomt is de witte bol die gedurende de animatie van vorm veranderd. Dit is het focuspunt van de animatie. In deze bol bevinden zich namelijk altijd de belangrijkste elementen uit de animatie.

Illustratiestijl animatie

Illustratiestijl voor Het Huidfonds animaties

Voorbeeld introslide

Introslide animaties Het Huidfonds

Het eindresultaat

Compilatie van de Facebook animaties voor Het Huidfonds

Dit project is met 100% liefde gemaakt door Popsicle media

Animaties Animatiestudio Popsicle media